25.463 klanten beoordelen onze winkels met een 9.1

Al meer dan 50 jaar dé elektronicaspecialist

100 winkels door heel Nederland

Achteraf betalen via Klarna

Winkelzoeker

Retourneren

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het artikel uiteraard aan ons retourneren. Je hebt na het moment van herroepen/ontbinden nog 14 dagen om het product terug te sturen. EP: is lid van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie en voert het Thuiswinkel Waarborg. Dit Waarborg geeft je bij de aanschaf van producten en diensten recht op een bedenktijd van minimaal 14 kalenderdagen. Lees meer over de bedenktermijn

Wij hanteren twee mogelijkheden van retourneren:

  • Het artikel is opgehaald bij een EP:Winkel of door een EP:Winkel afgeleverd
  • Het artikel is naar je adres of naar een EP:Winkel verstuurd met een pakketdienst als DHL of PostNL

Artikel geleverd door EP:Winkel

Indien je een artikel wilt retourneren dat is afgeleverd door een EP:Winkel, neem dan bij voorkeur contact op met de betreffende EP:Winkel. De EP:Winkel kan er dan rekening mee houden dat je producten gaat retourneren. Je vindt de contactgegevens van de winkel in het winkeloverzicht. Je hebt de volgende mogelijkheden om het artikel te retourneren:

  • Artikel afleveren bij de EP:Winkel
  • Artikel retourneren per post naar de EP:Winkel

Artikel afleveren bij je EP:Winkel

De meest eenvoudige optie is om het artikel zelf af te leveren bij de EP:Winkel. Dit is geheel gratis. Je ontvangt direct in de winkel het aankoopbedrag retour (m.u.v. betalingen via AfterPay). 

Artikel retourneren met post

Je kunt ervoor kiezen om het artikel per post terug te sturen. De verzendkosten van het terugsturen komen dan voor jouw rekening. Tevens ben je er verantwoordelijk voor dat het artikel onbeschadigd en compleet bij de winkel wordt afgeleverd. Wij raden daarom aan om de zending verzekerd te versturen en een bewijs van verzending te vragen. Het aankoopbedrag (inclusief de eventuele door betaalde kosten van de heenzending) zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na het moment van herroeping, worden terugbetaald op het door jou gebruikte rekeningnummer. 

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de bestelling hebt gedaan, tenzij anders is afgesproken. In ieder geval zullen voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Artikel afgeleverd door pakketvervoerder

Wanneer je bestelling door een pakkervervoerder (zoals DHL) is bezorgd en je wilt deze retourneren, dan kun je gebruikmaken van het retourformulier onderaan deze pagina. Op de digitale orderbevestiging die je hebt ontvangen staat een ordernummer vermeld, dat je moet vermelden. Vul het formulier volledig in en druk op 'versturen'. Na versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met je op (op werkdagen tussen 8:30 en 17:00).

Let op: Zonder ordernummer duurt het langer om je retouraanvraag te verwerken. Daarom willen we je verzoeken om het ordernummer ook te vermelden.

Heb je vragen over retourzenden? Neem dan contact op met onze klantenservice

Voorwaarden retourneren

Wij verzoeken je vriendelijk om bij het retourneren van artikelen de volgende instructies in acht te nemen:

  • Je dient het artikel in originele staat en verpakking te versturen (indien redelijkerwijs mogelijk).
  • De artikelen moeten compleet zijn, inclusief alle toebehoren (accessoires, boekjes etc.)
  • Je mag het artikel alleen uitproberen met de voorwaarde dat er geen gebruikerssporen ontstaan.
  • Indien er sprake is van waardevermindering als gevolg van een beschadiging, kan deze waardevermindering in rekening worden gebracht.
  • Je dient (een kopie van) het aankoopbewijs mee te sturen.
  • De kosten voor het terugsturen van een artikel zijn voor eigen rekening en verantwoordelijkheid. 

Uitzonderingen retourzendingen

Bepaalde producten vallen onder de uitzonderingen en kunnen daarom niet retour worden genomen:

  1. Makkelijk kopieerbare producten, zoals softwarepakketten, waarvan de verzegeling is verbroken.
  2. Artikelen zoals oordopjes, in-ear headsets, stijl- en krultangen, tandenborstels en massage-, scheer-, of epileerapparaten kunnen om redenen van hygiëne alleen worden geretourneerd indien de verzegeling niet is verbroken.
  3. Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen.
  4. Artikelen welke onherstelbaar beschadigd of incompleet zijn kunnen wel worden ingenomen, echter worden in veel gevallen de kosten van de beschadigingen en/of incompleetheid van het artikel verhaald op de klant. 
  5. Afgesloten abonnementen en simkaarten, al dan niet in combinatie met hardware kunnen wel worden teruggenomen als de consument akkoord gaat met de kosten van de ingebruikname (zoals abonnementsgelden).

Let op: Artikelen zoals laptops, tablets, E-readers, camera's en camcorders dienen bij voorkeur bij je EP:Winkel te worden geretourneerd. De winkel zal vervolgens beoordelen of het ongebruikte artikel voor volledige restitutie in aanmerking komt.

Ook voor de door ons aangeboden montagediensten en de Compleet Bezorgservice geldt het herroepingsrecht. In het geval van diensten verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je de dienst hebt gekocht. Voor terugbetaling geldt hetzelfde als hiervoor aangegeven voor het herroepingsrecht bij producten.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.