12.621 klanten beoordelen onze winkels met een 9.1

Gratis ophalen bij één van onze 100 winkels

14 dagen bedenktijd op alle online aankopen

Achteraf betalen via Afterpay


Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het artikel uiteraard aan ons retourneren. Je hebt na het moment van herroepen/ontbinden nog 14 dagen om het product terug te sturen. EP: is lid van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie en voert het Thuiswinkel Waarborg. Dit keurmerk geeft je bij de aanschaf van producten recht op een bedenktijd van minimaal 14 kalenderdagen. Lees meer over de bedenktermijn

Hoe meld ik online mijn retour aan?

Als je een account hebt kan je daarmee inloggen en vanuit de betreffende bestelling een retour aanmaken.

Heb je geen account? Gebruik dan het onderstaande formulier om het retourproces te starten.

Wordt mijn product afgehaald of stuur ik deze zelf retour?

Dit hangt af van het soort product en hoe je product is geleverd.

  • Is je bestelling geleverd via een pakketdienst zoals DHL of PostNL? Het gaat hier in de meeste gevallen om kleinere producten, dan vragen wij je om het product zelf naar ons terug te sturen. Je ontvangt van ons per e-mail een verzendlabel van DHL om je product gratis terug te sturen of je maakt gebruik van ons gratis PostNL antwoordnummer welke eveneens in dezelfde e-mail wordt vermeld.
  • Is je bestelling bezorgd door één van onze winkels of via onze externe bezorgdienst Electronic Logistics? Dit betreft meestal grotere producten zoals witgoed, keukenapparatuur en grotere TV’s, dan wordt het product weer bij jou afgehaald. De winkel of externe bezorgdienst zal je dan benaderen voor het maken van een afhaalafspraak. Hoef je ook niet de hele dag thuis te blijven, lekker makkelijk toch?

Twijfel je over de wijze waarop je product is geleverd? Geen probleem! We laten je altijd per e-mail weten, nadat je jouw product voor retour hebt aangemeld, of je het product retour mag sturen of dat er een afhaalafspraak met je wordt gemaakt. Houd daarom goed je mail (en mogelijk de spambox) in de gaten.

Kan ik mijn product ook terugbrengen naar de winkel?

Ja, dit is mogelijk. Echter als je product geleverd is via een pakketdienst zoals DHL of PostNL, dan is je bestelling niet bekend in de winkel. De winkel zal het product dan doorsturen naar het EP:Magazijn:

Houd er rekening mee dat de verwerking van je retour dan langer kan duren. Je ontvangt het aankoopbedrag terug als je product ontvangen, gecontroleerd en goedgekeurd is in het EP:Magazijn.

Ik wil mijn product(en) zelf terugsturen, kan dat?

Dat kan, maar de kosten zijn in dat geval voor eigen rekening.

Om je retouraanvraag snel te kunnen verwerken, raden wij je aan om je retour eerst aan te melden voordat je deze zelf terugstuurt,

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees Modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. 

Houd er rekening mee dat de verwerking van je retour en de terugbetaling in bovenstaande gevallen langer kan duren

Kan ik mijn product ook ruilen?

Dit is afhankelijk van de wijze waarop je bestelling is bezorgd.

  • Is je bestelling bezorgd via een pakketdienst zoals DHL of PostNL? Dan betalen wij altijd het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terug. We willen je vragen om zelf een nieuwe bestelling te plaatsen.
  • Is je bestelling bezorgd via een winkel of via onze externe vervoerder Electronic Logistics? In dat geval kan je contact opnemen met de winkel die is vermeld als service winkel in de order. In de meeste gevallen is het dan mogelijk om je product om te ruilen. In de  orderbevestiging, die je per e-mail hebt ontvangen, staan onderaan de contactgegevens van de winkel.

Hoe kan ik mijn product het beste verpakken om het terug te sturen?

Gebruik, indien redelijkerwijs mogelijk, de originele productverpakking en stop deze in een stevige omverpakking (doos), bij voorkeur de oorspronkelijke omverpakking (doos) waarin je product is geleverd. Heb je deze niet (meer)? Zorg er dan voor dat je het product  zodanig is verpakt, zodat dit product tijdens de retourzending niet kan beschadigen.

  • We willen je vriendelijk verzoeken om in geen geval te schrijven op de originele productverpakking. 
  • Gebruik bij voorkeur transparante tape om de verpakking af te sluiten en gebruik geen ducttape. Dit type tape is niet meer te verwijderen zonder dat dit de originele productverpakking beschadigd. We willen het product namelijk graag nog een tweede kans geven.

Heb je helemaal geen originele productverpakking? Zorg er dan voor dat je het product voldoende stevig verpakt. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventueel opgelopen schade aan het product, wanneer deze niet goed is verpakt.

Product ingepakt? Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de verzenddoos. Die vind je in de e-mail die je van ons hebt ontvangen.

Hoe snel ontvang ik mijn aankoopbedrag terug?

De snelheid waarmee we je terugbetalen hangt af van de gekozen betaalmethode tijdens je bestelling. We betalen je altijd terug op dezelfde wijze waarop jij hebt betaald. Wij streven ernaar dat jij je aankoopbedrag binnen 2 dagen kunt terug verwachten.

Heb je (deels) betaald met een kortingscode? Dan zullen wij een nieuwe kortingscode voor je aanmaken.

Heb je contant of per pin betaald? Houd er dan rekening mee dat de winkel niet altijd met contact geld kan uitbetalen. In de meeste gevallen zal de winkel je vragen om het geld te mogen  terugstorten op je rekening.

Waar vind ik mijn factuur?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, heb je een betaalbevestiging gehad per mail.

Een factuur kan je altijd opvragen via de EP:Winkel die je bestelling heeft bezorgd of neem contact op met de EP.nl klantenservice op 0800 - 727 86 37 of stuur een e-mail naar klantenservice@ep.nl.

Om je sneller te kunnen helpen verzoeken wij je vriendelijk je ordernummer bij de hand te houden.