Retourneren

EP: is lid van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie en voert het Thuiswinkel Waarborg. Dit Waarborg geeft u bij de aanschaf van producten en diensten recht op een bedenktijd van minimaal 14 kalenderdagen. Lees meer over de bedenktermijn

Wij hanteren twee mogelijkheden van retourneren:

  • Het artikel is door u opgehaald bij uw EP:Winkel of door uw EP:Winkel afgeleverd
  • Het artikel is naar uw adres of naar uw EP:Winkel verstuurd met een pakketdienst als DHL of PostNL

Artikel geleverd door EP:Winkel

Indien u een artikel wilt retourneren dat is afgeleverd door een EP:winkel, neem dan contact op met de EP:Winkel die uw bestelling heeft verzorgd. U vindt de contactgegevens van uw EP:Winkel op zowel de orderbevestiging, uw factuur als bij het winkeloverzicht. U heeft de volgende mogelijkheden om het artikel te retourneren:

  • Artikel afleveren bij uw EP:Winkel
  • Artikel retourneren per post naar uw EP:Winkel

Artikel afleveren bij uw EP:Winkel

De meest eenvoudige optie is om het artikel zelf af te leveren bij uw EP:Winkel. Dit is geheel gratis. U ontvangt direct in de winkel uw aankoopbedrag retour. 

Artikel retourneren per post naar uw EP:Winkel

U kunt ervoor kiezen om het artikel per post terug te sturen. De verzendkosten van het terugsturen komen dan voor uw rekening. Tevens bent u er voor verantwoordelijk dat het artikel onbeschadigd en compleet bij de winkel wordt afgeleverd. Wij raden u aan om de zending verzekerd te versturen en een bewijs van verzending te vragen. Voor de verzendtarieven kunt u contact opnemen met PostNL of het postkantoor bij u in de buurt. Het aankoopbedrag (inclusief de eventuele door u betaalde kosten van de heenzending) zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na het moment van herroeping, worden terugbetaald op dezelde wijze waarop u betaald heeft of anders wanneer dat uitdrukkelijk is overeengekomen. 

Artikel afgeleverd door pakketvervoerder

Wanneer u een artikel per post heeft ontvangen en u wilt dit artikel retourneren, dan kunt u gebruikmaken van het retourformulier onderaan deze pagina. Op de digitale orderbevestiging die u heeft ontvangen staat een ordernummer vermeld dat u kunt gebruiken voor onderstaand retourformulier. Vul het formulier volledig in en druk op versturen. Let erop dat u het ordernummer volledig invult. Na versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met u op (op werkdagen tussen 8:30 en 17:00). U ontvangt tevens een bevestingsmail. 

Let op: Zonder ordernummer kunt u onderstaand retourformulier niet gebruiken. 

Heeft u vragen over het retour sturen van artikelen die u middels een pakketvervoerder heeft ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice

Voorwaarden retourneren

Bent u niet tevreden over uw aankoop? Dan kunt u het artikel uiteraard aan ons retourneren. U heeft na het moment van herroepen/ontbinden nog 14 dagen om het product terug te sturen. Wij verzoeken u vriendelijk om bij het retourzenden van artikelen de volgende instructies in acht te nemen:

  • U dient het artikel in originele staat en verpakking te versturen (indien redelijkerwijs mogelijk).
  • De artikelen zijn compleet en ongebruikt. Onder 'artikelen' vallen tevens alle bijgeleverde accessoires.
  • U mag het artikel alleen uitproberen met als voorwaarde dat er geen gebruikerssporen ontstaan.
  • Indien er sprake is van waardevermindering als gevolg van een beschadiging, kan deze waardevermindering in rekening worden gebracht bij de consument. 
  • U dient uw aankoopbewijs (factuur) mee te sturen.
  • De kosten voor het terugsturen van een artikel zijn voor uw rekening en verantwoordelijkheid. 

Uitzonderingen retourzendingen

Bepaalde producten vallen onder de uitzonderingen en kunnen daarom niet retour worden genomen:

  1. Softwarepakketten, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn. 
  2. Artikelen zoals oordopjes, in-ear headsets, waterkokers, koffiezetapparaten, strijkijzers, stijl- en krultangen, tandenborstels en massage-, scheer-, of epileerapparaten kunnen alleen worden geretourneerd indien de verpakking niet is geopend of de verzegeling op de verpakking niet is verbroken.
  3. Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen.
  4. Artikelen welke onherstelbaar beschadigd of incompleet zijn kunnen wel worden ingenomen, echter worden in veel gevallen de kosten van de beschadigingen en/of incompleetheid van het artikel verhaald op de klant. 
  5. Afgesloten abonnementen en simkaarten, al dan niet in combinatie met hardware kunnen wel worden teruggenomen als de consument akkoord gaat met de kosten van de ingebruikname (zoals abonnementsgelden).

Let op: Artikelen zoals laptops, tablets, e-readers, camera's en camcorders dienen bij voorkeur bij uw EP:Winkel te worden geretourneerd. De winkel zal vervolgens beoordelen of het ongebruikte artikel voor restitutie in aanmerking komt.