25.536 klanten beoordelen onze winkels met een 9.1

Al meer dan 50 jaar dé elektronicaspecialist

100 winkels door heel Nederland

Achteraf betalen via Klarna

Winkelzoeker

Alles wat je moet weten over EP:Buitenkans producten 

Soms stuurt een klant een product retour. Met een aantal van deze producten is een klant niet helemaal tevreden of had er iets anders van verwacht. Vaak is alleen de doos even open geweest en is de verpakking of het product licht beschadigd. 
In elk geval is het product technisch 100%. EP.NL biedt deze producten aan als een Buitenkans product waardoor jij met korting het product kan kopen. Hiermee scoor jij een goede deal en werken we samen aan een duurzame circulaire economie.

Buitenkans is onderdeel van ons MVO Go Green beleid. Meer informatie hierover vind je hier.

Veelgestelde vragen

Hoe en wanneer worden Buitenkans producten bezorgd?

Pakketzendingen
Kleine producten, bijvoorbeeld laptops, TV’s tot en met 40 inch, klein huishoudelijke apparaten, en dergelijken, worden geleverd via een pakketdienst. Zodra je bestelling is verstuurd, ontvang je van ons een e-mail met een track en trace link om je zending te volgen. 

  • De levertijd bedraagt 1-3 werkdagen. 
  • Zending via pakketdienst

Bezorging tot net over de drempel
Grotere apparaten, bijvoorbeeld wasautomaten, koelkasten, vaatwassers, TV’s groter dan 40 inch, en dergelijken, worden bezorgd door een bezorgdienst.

  • De levertijd bedraagt 2-4 werkdagen. 
  • Er wordt telefonisch een bezorgafspraak met je gemaakt zodat wij kunnen bezorgen op een werkdag die jou uitkomt.

Kan ik een Buitenkans product laten installeren of aansluiten?
Het is helaas niet mogelijk om je Buitenkans product te laten installeren of aansluiten. Selecteer deze optie niet in het winkelmandje.

Heb ik garantie op Buitenkans producten?
Op al onze Buitenkans producten geldt de volledige wettelijke garantie. Meer informatie over garantie vind je hier.

Mag ik een Buitenkans product retour sturen?
Ook onze Buitenkans producten kan je binnen 14 dagen retour sturen. Producten die via een pakketdienst zijn geleverd, stuur je zelf terug naar ons. Grote producten, zoals wasmachines, halen wij weer bij je op. Houd er wel rekening mee dat de kosten voor retour sturen voor jezelf zijn. Je kunt eenvoudig een retour aanvragen via jouw persoonlijke EP.NL account of via onze retourenpagina. 

Buitenkans producten worden uitsluitend verkocht via EP.NL en kunnen niet worden teruggestuurd naar een EP:Winkel. 

Kan ik een Buitenkans product ruilen?
Het is niet mogelijk om het product te ruilen (voor eenzelfde product). Bij een retour storten wij altijd het aankoopbedrag terug via dezelfde wijze waarop je hebt betaald. Natuurlijk kan je zelf via EP.NL een nieuwe bestelling plaatsen.

Verkopen jullie winkels ook Buitenkans producten?
Nee, Buitenkans producten worden uitsluitend verkocht op EP.NL. 

Zijn consumentenacties, cashbacks en promoties ook geldig op Buitenkans producten?
Nee, alle acties en promoties die worden vermeld op EP.NL zijn niet geldig op Buitenkans producten, tenzij dit in de actievoorwaarden expliciet staat vermeld.

Uitzonderingen en voorwaarden van een Buitenkans product

  • Het is niet mogelijk een Buitenkans product af te halen of terug te brengen naar een EP:Winkel 
  • Consumentenacties, cashback en promoties zijn niet geldig op Buitenkans producten, tenzij dit in de actievoorwaarden expliciet staat vermeld. 
  • Het is niet mogelijk om een EP:Serviceplan af te sluiten op een Buitenkans product 
  • Het is niet mogelijk om een Buitenkans product te laten installeren of aansluiten 

Wat is de staat van de verpakking? 
De staat van de verpakking van een Buitenkans product is iedere keer weer anders. Daarom geven wij de staat van de verpakking aan op de productpagina van het Buitenkans product:

  • Geretourneerd product in geopende originele verpakking: De originele productverpakking is slechts geopend en verkeert in een goede staat. De verpakking heeft mogelijk kleine vouwen bij de opening of deukjes in de hoeken. 
  • Geretourneerd product in ongeopende originele verpakking: de originele productverpakking is ongeopend en verkeert in een goede staat. De verpakking heeft mogelijk kleine vouwen bij de opening of deukjes in de hoeken. 
  • Geretourneerd product in ongeopende beschadigde originele verpakking: de originele productverpakking is ongeopend, maar heeft zichtbare beschadigingen zoals scheuren, deuken, resten van stickers, er is op de verpakking geschreven en/of een deel van de bedrukking van de verpakking is verwijderd. 
  • Geretourneerd product in geopende beschadigde originele verpakking: de originele productverpakking heeft zichtbare beschadigingen zoals scheuren, deuken, resten van stickers, er is op de verpakking geschreven, en/of een deel van de bedrukking van de verpakking is verwijderd. 
  • Geretourneerd product opnieuw verpakt: er is geen originele productverpakking meer en het product is om die reden herverpakt.

Wat is de staat van het Buitenkans product? 
Een Buitenkans product wordt altijd eerst door ons gecontroleerd op goede staat en werking. Je mag verwachten dat het product hetzelfde functioneert als een nieuw product. De staat van een Buitenkans product vind je terug op de productpagina. 

Hieronder een overzicht van de verschillende staten: 

  • Als nieuw: het product heeft geen schade. 
  • Lichte gebruikssporen: het product heeft sporen van gebruik die je mag verwachten bij normaal gebruik zoals haarfijne krasjes op de rand van het product. Foto’s van de schade zijn bijgevoegd. 
  • Zichtbaar beschadigd: het product heeft zichtbare beschadigingen zoals krassen en deuken. Foto’s van de schade zijn bijgevoegd. 

Wat kan ik verwachten van de staat van de accessoire(s) en onderdelen? 
De staat van de accessoires en/of onderdelen worden vermeld bij het product. Er kan sprake zijn van de volgende situaties: 

  • Compleet met onbeschadigde accessoire(s)/onderdelen 
  • Compleet met beschadigde accessoire(s)/onderdelen 
  • Ontbrekende accessoire(s)/onderdelen