25.301 klanten beoordelen onze winkels met een 9.1

Al meer dan 50 jaar dé elektronicaspecialist

100 winkels door heel Nederland

Achteraf betalen via Klarna

Winkelzoeker

Business Intelligence specialist (m/v) (40 uur per week)

ElectronicPartner staat op het punt een volgende belangrijke stap te maken in Business Intelligence. Ben jij de persoon die onze organisatie verder kan helpen bij optimalisatie van ons bestaande datawarehouse en heldere rapportages en managementinformatie? Ben jij in staat deze informatie te analyseren en kan je de organisatie begeleiden naar een optimale rapportage? Wil je ook je kennis verbreden en leren in een dynamische omgeving? Dan zijn we op zoek naar jou!

ElectronicPartner is voor 100% gericht op ondernemers in de elektronicaretail en staat voor een jaarlijks groeiend ondernemingsresultaat. Middels een e-commerce platform zijn onze verkoop- en logistieke processen -zowel B2B als B2C- geautomatiseerd. Dit platform speelt een belangrijke rol bij onze ondersteunende functie richting onze ondernemers. Als BI-specialist kun je een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere doorontwikkeling van dit platform en onze omnichannel retailing.

De functie

Je bent verantwoordelijk voor het ontsluiten van alle gegevens richting het datawarehouse, het structureren, beheren en ontwikkelen hiervan inclusief alle bijbehorende tools. Je analyseert de gegevens en zet ze om in informatie voor (management)rapportages. Je geeft uitleg over het opzetten van rapporten aan gebruikers. Samen met collega’s van diverse afdelingen maak je de informatie inzichtelijk, zodat het gebruikt kan worden voor het nemen van beslissingen op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Jouw informatie geldt als sturingsinformatie, ter verbetering van processen, om verder te professionaliseren of nieuwe inzichten te ontwikkelen. Je vindt het belangrijk de organisatie verder te helpen door inzicht te geven en vorm te geven aan de BI “majority” van onze organisatie binnen een losse matrix-organisatiestructuur. In overleg met jou migreren we mogelijk van BusinessObjects naar Power BI.

Je werkt nauw samen met het team Operations, waar jij en je twee andere ICT-collega’s onderdeel van uit maken. Ook bouw je met de overige teams in het bedrijf en met ons moederbedrijf in Duitsland aan een stabiel BI-systeem. Naast het verlenen van gebruikersondersteuning op BI gebied, beheren jij en je ICT-collega’s ook de hard- en software binnen ons kantoor in Vianen, en ondersteun je in overige algemene IT-beheertaken, zoals het operationeel houden van IT-systemen en netwerken, online communicatiemiddelen en randapparatuur. Je legt verantwoording af aan de manager ICT.

Wij vragen

  • Afgeronde HBO-opleiding op het gebied van BI
  • Aantoonbare werkervaring in het werkveld van Business Intelligence, bij voorkeur in een B2B én B2C omgeving
  • Aantoonbare kennis in beheer en ontwikkeling van Datavault DWH met BIML/SSIS
  • Bewezen kennis in SAP BusinessObjects, Power BI is een pre
  • Je bent in staat om kennis over te dragen
  • Een klantgerichte persoonlijkheid met uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Analytische vaardigheden met het vermogen inzichten en business analyses in begrijpelijke taal over te brengen
  • Professionaliteit, organisatiesensitiviteit, initiatief en probleemoplossend vermogen
  • In staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken
  • Beheersing van de Engelse taal, Duits is een pre
  • Affiniteit met gebruikersondersteuning en algemeen IT-beheer

Wij bieden

  • Uitdagende en zelfstandige baan in een dynamische en interessante werkomgeving
  • Marktconforme arbeidsvoorwaarden
  • Flexibele werktijden en deels thuiswerken behoren tot de mogelijkheden
  • Ruimte om de functie verder vorm te geven
  • Enthousiaste collega's en een informele werksfeer

Solliciteren

Stuur je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV in een pdf-bestand z.s.m. naar ElectronicPartner, t.a.v. Anneke Koster, HR-adviseur via e-mail naar [email protected].

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Marcel Knigge, manager ICT: 0347-364411.  Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Anneke Koster op 06-54217956.​